13 October 2011

tahun 3 semester 1 = part 5

Assalamualaikum :)

holla guys. okay sekarang saya nak share saya punya subjek untuk sem ni. sem ni saya sudah pun part 5. insyaAllah lagi setahun nak habis degree. weeee :) okay, sem ni saya ambil 7 subjek. wahhh banyak nye. tapi Alhamdulillah ada 4 je final exam.


1. Introduction to Mathematical Modelling ( MAT 530 ) - 3 credit hours
subjek ni takde final exam tapi perlu buat Research Proposal. gulp. bunyi macam susah jek. kena buat dalam group. dan proposal ni akan digunakan untuk Final Year Project untuk sem depan. proposal ni kena buat betul-betul supaya takde masalah untuk buat FYP. sangat-sangat bahaya.

2. Presentation Skills ( BEL 260 ) -  2 credit hours
subjek english kat uitm dipanggil 'bel'. untuk bel sem ni, saya perlu buat public speaking secara individual. maksud nye markah pun individu laa. minggu lepas saya dah buat in-prom-to public speaking. dan Alhamdulillah dapat komen yg baik dari lecturer. hihi

3. Bahasa Arab 3 ( BAB 501) - 2 credit hours
ni pulak subjek Arab. sem ni dah tahap ke-3 yg merupakan tahap terakhir. dapat ustaz yg sangat kelakar. so, kelas pukul 4-6 petang takde la mengantuk sangat. hee

4. Complex Analysis with Computational Applications (MAT 631) - 3 credit hours
subjek ni pulak agak banyak pengiraan. belajar pasal complex nombor. ada jugak la bab-bab proving tu. adehh. tu yg agak kurang gemar. ngeh2.

5. Partial Differential Equation ( MAT 612 ) - 3 credit hours
okay subjek ini antara subjek yg paling susah nak skor. Alhamdulillah kalau lulus dan kalau dapat A memang rezeki lah. tambahan pula, ada senior cakap, lecturer yg ajar saya ni, student susah nak lulus. ohmai. tapi kan semuanya atas hasil usaha kita, bukan salah lecturer. betul tak? :)

6. Statistical Methods ( QMT 420 ) - 4 credit hours
subjek budak stat yg saya kena ambil sem ni. tersangat banyak formula kena hafal. insyaAllah akan cuba untuk skor dalam paper ni sebab 4 jam kredit. kalau tak dapat skor, makna nya comot lah rezat. huhuk :(

7. Taxation 1 ( TAX 320 )
saya ni budak math, tapi setiap sem kena belajar akaun jugak. sebab nya, kos saya ni minor akaun. so terpaksa la redha kann. enjoy belajar tax ni. sebab dari sini dapat tahu pasal resident status, income tax semua tu. tak rugi kan. boleh apply dalam real life. 


so korang, ada tak subjek saya ambil sem ni sama dengan korang. kalau ada, jangan segan silu lah untuk kita share ye. bukan kah sharing is caring? weeee :)




2 pink people talk :):