02 March 2012

komik

Assalamualaikum :)



kali ni nak citer pasal komik. kalau korang nak tahu, aku ni suka baca komik. komik cintan-cintun la. harhar. komik ni sebenarnya asal dari Jepun. tapi dah di-translate ke bahasa melayu. aku memula addicted baca komik time diploma dulu. first pinjam yg senior je, pastu berminat nak beli jugak. dari first sem diploma sampai la sekarang, ada je komik aku beli. selalunya aku beli kat Popular atau MPH. kekadang kalau masuk 7-E dan ada komik menarik, beli la jugak. hehe.







kat atas ni semua koleksi komik aku. banyak jugak rupanya aku ada. baru perasan. harhar. sekarang ada 46 komik. tu pun ada satu dua hilang entah kemana. satu buku RM 6.50 atau RM 7.50. lepas dikira-kira, aku dah habiskan duit aku lebih kurang sebanyak RM 345. bapakk banyak! dengan duit sebanyak tu aku dah boleh beli kereta sebijik. #ok tipu. harhar. tapi aku tak nyesal pun. sebab aku puas dapat beli komik. dah nama nye hobi. ye dak?





pernah aku beli 4 bijik komik, kalau tak silap aku, dapat paper bag free. iaitu gambar di atas. bukan main suka lahh. time tu beli kat Popular One Utama. tak guna sangat pun paper bag ni sebab sayang. hihik kartun kat paper bag tu adalah salah satu watak dalam komik Maid Maiden.








ni lah komik Maid Maiden. puas gila hati aku dapat beli komik ni. sekarang komik ni ada 5 siri. dan bakal lagi keluar dengan siri seterusnya. aku beli komik ni guna baucer. jimat la siket duit aku. harhar. memang aku dah bajet nak beli komik ni dengan baucer. sebab nak beli dengan duit sendiri tengah pokai. maklum la masa tu akhir sem. hahaha.






okay last but not least, semalam aku pergi pesta buku islam antarabangsa kat Balai Islam Negeri Kelantan. kebanyakan nye buku agama la dijual. dah nama nye pesta buku islam. ye dak?  banyak jugak aku, adik aku dan umi aku beli buku. aku beli buku kat atas ni haa. adik aku lah hasut. harhar. time bosan boleh cari-cari perkataan. disamping menambahkan vocab. ececece ;)



till we meet next entry. choww! ;)

6 pink people talk :):

نورعيم said...

Eh kin org kelantan ke? Sama lah! hihi.

Suka baca komik eh? sy suka baca dan kumpul novel. hee.

kinn said...

@Noraim: yeayy kita sama. kin suka gak baca novel, tapi pinjam orang punya la. haha ;_

MiMiEy :) said...

mimi lagi suka kumpul novel dari komik. komik mmg jrg beli tp suka baca . haha

kinn said...

@MiMiEy :): kite pulak suka baca novel tapi novel pinjmam. haha ;)

Unknown said...

wah..ada word search..best! heee

kinn said...

@oNy NaKaShiMa: sangat best! xdapat main dalam fon, buku pun jadi laa. hahak ;p